דף נחיתה לעסק דף נחיתה לעסק

לנהל ולשמור על הדומיין

12 Sep לנהל ולשמור על הדומיין

פורסם ב 10:11 בקטגוריית דומיינים [ssba]

אנחנו מקבלים פניות רבות למוקד השירות שלנו של אנשים שרשמו דומיין ולא מצליחים לעקוב אחרי פרטי הדומיין ו/או האתר שלהם. לדוגמא מישהו שרשם דומיין מזמן ולא מצליח למצוא אותו או שלא מצליח לקבל אותו כי הוא אצל בת דודה של אשתו לשעבר והוא לא מדבר עם האישה.

מה שמפתיע אותנו היא הקלות בה עסק או עצמאי נותנים למישהו אחר את האחריות למשהו שבעתיד בהחלט יכול להיות לו משקל חשוב, אם לא קריטי בעסק שלהם.

עם שפע רשמי הדומיינים בשוק על שלל צוותי התמיכה שלהם זה ממש מטורף שאנשים עדין מתעקשים לא לעסוק בזה ולא להבין איפה הדומיין שלהם נמצא? מי אחראי עליו? איפה האתר שלהם ומה עושים איתו.

 

5 כללים חשובים שכדאי לזכור בעת רישום דומיין:

 

1. לרשום דומיין זה פשוט.
אם נרשמתם לפייסבוק או לכל שירות אחר באינטרנט אתם בוודאי מכירים את התהליך, רישום דומיין הוא לא מסובך בהרבה. ממלאים את השם או הכינוי, מייל, סיסמא וכמה פרטים נוספים כמו מי יטפל בדומיין מטעמכם ואתם בעליו של דומיין חדש.
לאחר שתסיימו את התהליך אתם אמורים לקבל מייל אישור, זה מייל חשוב שכן הוא יכול ללמד על רמת השירות של רשם הדומיינים וכן לתת לכם את הכתובת שלו (ככה מקובל) למקרה שתרצו לצור איתו קשר או להכניס אותו לרשימות של כתובות מוכרות (שאינן דואר זבל) במערכת הדואר שלכם.

 

2. אל תתנו למישהו אחר לרשום את הדומיין שלכם.
תנסו להימנע מתרחישים כמו “לבת דודה שלי יש חבר שאח של הספר שלו ממש מבין בזה והוא ירשום לך”.
אנחנו מקבלים פניות חוזרות ונשנות של אנשים שאיש הקשר שהם רשמו כמוסמך מטעמם לטפל בדומיין נעלם והם תקועים בלי יכולת להיכנס לממשק ניהול הדומיין שלהם.
לרוב הרשמים הרציניים יש שירות תמיכה בטלפון וצ’אט שיוכלו לעזור לכם ולנסות לצאת מהמצב הזה אבל למה להיכנס אליו בכלל?

 

3. תבינו מה זה Whois ומה זה אומר מבחינתכם.
כל הרשמים המוסמכים של ICANN (תאגיד האינטרנט הבינלאומי לשמות ומספרים מוקצים שאחראי על ניהול משימות שונות הקשורות לרשת האינטרנט, בהן ניהול שמות המתחם באינטרנט) בכל מדינה שהיא מחוייבים לרשום את הדומיינים שלהם בהתאם למאגר המידע הכלל עולמי הנקרא Whois. וכך כשאתה רושם דומיין, רשם הדומיינים שבחרת נדרש ע”י ICANN לרשום את פרטיך במאגר Whois. כשפרטיך מופיעים במאגר, הם פתוחים לכל מי שמעוניין לבדוק את הבעלות על דומיין כלשהו באמצעות כלי חיפוש כמו שקיים בBox.
ICANN מקפידים מאוד על סדר ועמידה בתקנים של רישום הדומיינים והמידע הנרשם במאגר Whois.

 

4. למי שצריך פרטיות, שירותי הסתרת נתוני Whois קיימים אצל רוב הרשמים הרציניים.
אין ספק שקיימת סכנה מחשיפת פרטיך במאגר מידע חופשי לכל האקר, ספאממר או סתם אנשים שרוצים לנצל את המידע למטרות לא רצויות. בכל אופן, כדאי לך לדעת שאתה יכול לקנות שירות של הסתרה או מיסוך פרטיך האישיים אצל רשם הדומיינים שלך כך שלא כל אחד יוכל לראותם. לא בטוח אם השירות ניתן לך ע”י רשם הדומיינים שלך? שאל אותו.

 

5. רישום דומיין למספר שנים יכול לתת לכם שקט בראש לגבי נושא החידוש שלו.
ממש לפני לחיצה על הכפתור האחרון לאישור רכישת הדומיין שבחרת רוב הרשמים יציעו לך לרכוש את הדומיין למספר שנים, זה נראה כאילו סתם מנסים למכור לך עוד משהו אבל בפועל זו דרך לא רעה להבטיח שלא תצטרך לעסוק בחידושים שנתיים ולדאוג שמה ההודעות על פקיעת תוקף הדומיין לא הגיעה אליך.

תגיות:

אין תגובות

פרסם תגובה